Saturday, April 13, 2013

KEK TEMPAHAN hasil dari tangan yang tak berseni

 Salam bersiaran kembali,

LAma juga akak tak bersiaran.menu banyak yang nak dikongsikan,tapi masa tak mengizinkan.Dalam sibuk mengisikan masa dengan aktiviti mengemukkan badan,akak cuba menerima tempahan kek dari kawan anak anak akak.maklum lah akak tak pernah mengikuti mana mana kelas mempelajari bidang kek atau yang lain lain.semua akak tengok dan ambil dari pakcik google..jadi bila ada yang menempah tu akak puas laa menghadap youtube..hihihi.tapi hasilnya macam tu lah..
 Untuk resipi kek yang dibuat akak banyak buat Sponge kek.banyak ada di internet.google dan cuba aje laa..Alhamdulilah kek akak menjadi.tapi kena ikut resipi lah yer.jangan sesekali tukar timbangan atau tambahan..ada masa apa yang kita buat tu menyebabkan kek kita jadi sebaliknya..Ni kalau tokey kek datang jenguk pasti ditertawakan..hihihii.
 Blueberry cistat ni pulak ada jiran akak nak tengok contoh untuk dibuat hidangan dan juga hantaran.masa Azita Zain tunjukkan contoh Blueberry Cistat dia ,ada dia tunjukkan contoh macam akak buat nih..tertarik akak tengok..jadi akak pun buat dan tunjukkan pada jiran akak tu..Memang cantik dibuat camgini.ada kelainan.Buat ITA terimakasih bagi idea sebegini..
 Kalau nak merasa blueberry cistat yang akak buat mehlah tempah.kot sudi laakan.boleh email akak.yang berdekatan dan yang jauh sikit boleh akak hantar.tapi tulah kan okay ke deko yang akka buat nih..

Perasan tak akak banyak guna pink dan green colour..hehehehe warna yang sepadan..lagipun kek untuk orang perempuan..senang!!

7 comments:

  1. assalam k.asma
    patut la menyepi je rupanya ambil tempahan
    alhamdulillah rezeki kan jgn ditolak
    cantiklah kek besday tu,mesti tuan punya suka
    tart pun emmm sedapp dan lawa

    ReplyDelete
  2. Memang menggagumkan bila sesorang yg tak pernah
    menghadiri kelas kek tapi dpt buat kek yg cantik.. Cheese tart tu comel!!
    Syabas akak!. Lepas ni boleh practise buat fondant plak Kak..

    ReplyDelete
  3. Berseni tu Asma... cantik kalau dibandingkan dengan tangan saya yang keras kejung ni he he ehhh.

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah..
    cantikkk la deko akak tu....ada bunga2

    ReplyDelete
  5. cantiknya Blueberry cistat tu :)

    ReplyDelete
  6. I appreciate what you have done here. I like the part where you say you are doing this to give back yet I would expect by every one of the remarks this is working for you too. The IP address of a device is 192.168.l.254 which is regarded as a private IP address. Whenever people buy a new router or modem, it comes with a default username and password. These particular login credentials help the users to protect their internet from irrelevant connections. Unfortunately, if you forget the router password then, it becomes quite challenging to find it out.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails