Wednesday, February 22, 2012

KARIPAP PUSAR@PUSING

Bila lama tak muncul disini,ada yang bertanya kabar..itulah bila dah sibuk,ditambah pulak dengan kesihatan yang kurang baik....jadi usaha untuk menupdate kat sini jadi malas..buka laptop akak hanya tengok2 blog melawat teman2,ada yang tinggal jejak ada yang silent reader ajer....
 Terimakasih pada sudi datang berkunjung kesini..dan terlanjur tu saja nak bercerita kat sini,dalam masa bercuti2 nie,kawan blogger akak iaitu Cik Puan AZITA ZAIN,telah sudi datang berkunjung kerumah akak dirembau nie.kebetulan Zita dan keluarga ke senawang untuk menghantar anak ketiga beliau ke SDAR..sekolah berasrama penuh..kebetulan sekolah tu tak jauh dari rumah akak..bila dia kata nak kesitu akak pelawa Zita datang rumah akak.hari tu akak buatkan Mee tomato,rojak ulek dan puding roti sebagai hidangan.terimakasih yea Zita sudi datang rumah akak...nak tunjuk pic laa hai gambar tak terang pulak...
Okay laa kita tengok pulak menu pagi ni.akak buat karipap pusar nie lepas tengok AYU tayang karipap nie.akak memang antu karipap.resipi nie ayu amek dari rumah SERI karipap pusing..akak dah pernah buat dulu tapi karipap yang ini memikat akak sebab textur kulitnya yang garing dan bila digorng cantik ajer..tak banyak serdak yang tinggal..memang berkenan betul...buat SERI dan AYU terimakasih berkongsi resipi ini..dan akak salin resipi nie semula senang nak buat rujukan bila nak buat nanti...untuk inti nya akak buat inti kentang dan ayam....

Resepi Epok-epok Pusing @ Karipap Pusing
Sumber:- resepi emak kite
Sources:-From Seri@Epok-Epok Pusing


Bahan A (Doh Minyak)

150 g tepung gandum

12 sb minyak makan (dipanaskan)


(Bahan digaul sebati hingga boleh dikepal bulat dapat dalam 10 biji)

Bahan B (Doh Biasa)

250g tepung gandum

6 sb minyak makan (dipanaskan)

sedikit garam

air secukupnya


(Bahan B juga digaul sebati hingga boleh dikepal bulat..doh ini besar sedikit dari doh A, juga dapat 10 biji)
* mak bilang minyak yang dipanaskan tu untuk dapatkan epok-epok yang garing..


10 comments:

  1. Saya suka karipap pusar lebih2 lagi bila Kak Asma yang buat.....ok saya nak try resipi ini pula - resipi mak kite

    ReplyDelete
  2. salam kak asma...kat umah liza ni pun, karipap pusing ni paling laku...kira mmg dh sinonim la...hihihi

    ReplyDelete
  3. salam mbakyu........
    pie kabare, wes suwi ora kirim2 kabar berita yo....

    ReplyDelete
  4. Kak paty,
    hahahaha....buat laa kak..mesti jatuh chenta ngan resipi nih..:)

    ReplyDelete
  5. Liza,
    tu arrr kalau dah antu mmg wajib buat selalu kan..kalau yang biasa tu tak pandang dah!!!!

    ReplyDelete
  6. Deetha,
    kabare waras mbakyu..tu arrr..wes kesue orak ngobrol..kapan kapan nanti akak msg2 yooo

    ReplyDelete
  7. kabare mbak yu,wah karipap pusing bestnya tapi kat rumah saya lebih suka karipap biasa tu

    ReplyDelete
  8. akak...entry kita sama la..
    cuma karipap mas tak pusing2...he3
    jommm tukoo

    ReplyDelete
  9. asalam kak asma,
    wah thank you sudi cuba karipap pusau seri ni..
    kita pun suka doh yang ini..senang gunakan adunan nya..
    heheh kak asma, kita baru nak comment ni dah keluar entry pisang lemak padi kat atas tu..itu pun lauk kegemaran kita tau cuma tetelan tu kita tak reti makan..heheh

    ReplyDelete
  10. salam kak Asma..saya dah lama tak makn karipap pusing..
    nak buat sendiri macam tak pandai jek..
    ade lagi ke kak?nak 3 bijik..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails