Selera KakAsma
Wednesday, December 22, 2010

Sugee Kek @kek suji

›
 Pepagi dah tayang kek.apa nak buatkan,kalau dah peminat tegar ada,memang susah.kejap kejap kena cari idea kek apa nak dibuat.sebenarnya kek...
9 comments:
Friday, December 10, 2010

Tempe goreng sambal

›
Balik dari kuantan akak buat sambal tempe nie.saja buat tuk kudap kudap masa tengok tv..mata tengok tv,mulut penuh sambal.wallaaaa sedap tul...
6 comments:
Thursday, December 9, 2010

Daging masak Palembang

›
 Pagi nie akak nak share resipi masakan yang akak makan masa adek akak buat rumah terbuka raya lepas.memang sedap kalau makan ngan lontong a...
5 comments:
Wednesday, December 8, 2010

Jumpa Aishah Ummiaqil diKuantan

›
Salam petang rabu...nie pic akak amek bersama Aishah Ummi Aqi disini sewaktu akak berkunjung ke rumah Chah di Indera Sempurna Kuantan..A...
1 comment:
Wednesday, December 1, 2010

Kek Mentega Lembap

›
Wah....lama sungguh akak menyepi.wallaa bukan aper..bila sekali malas,makin panjang malas nyer..tapi bila akak buat kek nie semalam jadi ter...
21 comments:
Wednesday, October 20, 2010

2010 - 2010 tarikh keramat ...sempena Umur akak dah bertambah jadi 45

›
Alhamdulilah hari ni genap umur akak 45 tahun..dah bertambah tua rasanya..bila difikir fikirkan usia yang meningkat ni banyak lah doa akak p...
23 comments:
Wednesday, October 6, 2010

salam buat semua..lama tak bersiaran kan...

›
 waaaa.....betul betul bercuti akak kan..lama tul tak berblog nie..tulaa bila dah bercuti nak mula tu malas betul!.lagipun masak masak tak l...
8 comments:
Wednesday, August 25, 2010

Maaf yer akak tak sihat dan Umar pun baru sembuh

›
Salam ramadan semua... minta maaf bebanyak..sebab lama betul akak tak post apa apa masak masak kat sini.walaupun hari hari masak tapi aka...
14 comments:
Thursday, August 12, 2010

Kuih Lopes

›
 salam ramadan,hari ni akak bg idea pada sapa yang pening nak buat aper tuk berbuka nanti.gilah dapur kalau ada pulut tu rendamlah kejap.sem...
7 comments:
Wednesday, August 11, 2010

Rawon-Bumbu paste pemberian Deetha

›
 lauk nie akak masak dah lama dah.tapi baru nie dapat nak update.mmg mudah semudah 123 nak masak kuah rawon nie.maklumlaa dapat pastekan sen...

GA dari Kelly's Life

›
akak tengok kat blog kelly nie ada GA..bg apron yang cantik nie..waa akak pun nak join juga.mantau ada nasib menang cantik tu..nnti bergaya ...
2 comments:
Tuesday, August 10, 2010

Ramadan Almubarak dan Kad dari AlongROZ

›
Salam pagi selasa:-) lama sungguh akak bersiaran kat sini.tapi hari ini akak nak juga sama sama merasakan suasana menyambut ketibaan Ramada...
9 comments:
Monday, July 26, 2010

Soto Ayam

›
 Soto ayam nie menjadi hidangan akak sekeluarga semalam.pepagi duk berkumpul macam macam menu disuruh masak.akak kata lama tak makan lontong...
7 comments:
Sunday, July 25, 2010

Parcel dari DeetHa

›
DeeTha akak dah dapat dah parcel kamu.makaceh yer DeeT..Bumbu dari Indonesia.ni semua gara gara tengok menu Rawon kat umah Deetha.jadi den...
8 comments:

Jemput jemput ikan bilis berMayo

›
 buat sarap jemput jemput ikan bilis.tengok belen nasi dalam piuk nasi tiggal sikit..dan dah berbauuuu!!!laa hai selalu akak bubuh nasi blen...
2 comments:
Saturday, July 24, 2010

Kuih Lapis

›
 kuih lapis nie pun banyak versi resipinya kan.Biras akak ada bagiresipi kuih muih masa dia ada line tenet lama dulu.masa tu akak lum ada la...
4 comments:

Award dari Izah Muffin Lover dan TTM

›
Tenkiu..makaceh....sudi bagi kat akak award nie..ada tag tapi akak terus jawap ajer..boleh gitu..hihihihi. blog akak nie biasa ajer,ada ma...
1 comment:
Friday, July 23, 2010

Ikan Goreng Cili Api

›
 akak suka masak camgini bila ada masak lauk lemak.bergandingan sungguh.buat pedas pedas sampai berasap tinge..mcmane nak kempis perut makan...
6 comments:
Thursday, July 22, 2010

Cempedak Goreng

›
 meh kita sarap cempedak goreng pagi nie..adik ipar akak kat rumah dia ada pokok cempedak nie..makk aiii sedap tul.manis dan tebal tul isin...
20 comments:
Wednesday, July 21, 2010

SEGMEN TAJAAN - GELEDAH DAPUR RAMADAN

›
akak nak cuba gak ler segmen tajaan dari Ben Ashaari nie..cam best ler pulak..tapi malu ada gak maklum akak nie tak ler sefofular cam blogg...
10 comments:
‹
›
Home
View web version

kenali saya

My photo
KakAsma
berasal dari Johor, menetap diRembau N.Sembilan.
View my complete profile
Powered by Blogger.